Eero osti vahingon jälkeen vielä yhden Toyotan
-
Teksti: Sanna Tapola
-
Kuvat: Toyota
-
24.8.2023
-
Iltahämärä ja kurainen peruutuskamera aiheuttivat Eerolle haaverin kesämökin pihassa. Vuoden 2017 Toyota Avensiksen takapuskuri kolhiintui, kun Eero peruutti sen auton takana olleeseen kiveen.
”Peruutuskamerasta näkyi vain harmaata, enkä nähnyt hämärän vuoksi kiveä peileistäkään. Kyllähän se otti päähän ja harmitti”, Eero muistelee.
Ensin Eero tuumi, ettei korjauttaisi puskuria lainkaan.
”Olin ajatellut, että tämä Toyota olisi viimeinen autoni. Kymmenisen Toyotaa minulla onkin ehtinyt jo olla”, Eero naurahtaa.
Auto-Center auttoi vahinkoilmoituksen teossa
Eero tuli kuitenkin pian toisiin aatoksiin autonsa korjaamisesta. Uuden Toyota Corolla Hybridin ostaminen alkoi houkuttamaan Eeroa, ja uuden auton hankkiminen vaati sen, että Avensis oli ensin korjattava myyntiä varten.
Niinpä hän suuntasi paikkaan, josta on monen Toyotan kanssa saanut aiemminkin apua.
”Ajoin Raision Toyota Auto-Centeriin näyttämään takapuskurissa olevaa lommoa. Teimme siellä yhdessä vahinkoilmoituksen ja sovimme korjausajasta”, Eero kertoo.
Toyota Vakuutuksen tarjoavaan Ifiin Eero ei ollut yhteydessä missään vaiheessa lukuun ottamatta vahinkoilmoitusta.
”Vahinko hoidettiin todella mallikelpoisesti sekä Ifin että Auto-Centerin osalta”.
Raision Toyota Auto-Centerin jälkimarkkinointijohtaja Jarmo Lahden mukaan suurin osa asiakkaista tekee vahinkoilmoituksen etukäteen verkossa, kun vahinko on sattunut. Kuvassa myös huoltoneuvoja Henna Viitanen.Korjaamossa autetaan asiakasta
Raision Toyota Auto-Centerin jälkimarkkinointijohtaja Jarmo Lahden mukaan suurin osa asiakkaista tekee vahinkoilmoituksen etukäteen verkossa, kun vahinko on sattunut. Osa kuitenkin kurvaa saman tien Toyota-korjaamon pihaan näyttämään vahinkoa. Silloin Auto-Centerissä ohjataan asiakas tekemään vahinkoilmoitus Ifin Omilla sivuilla.
”Vahinkoasia ei etene ilman vahinkoilmoituksen tekoa, se on aina autovahingon jälkeen tehtävä ensimmäisenä”, Lahti kertoo.
Lahti kertoo, että Auto-Centerissä asiakasta autetaan hänen tarpeensa mukaan ja huolehditaan myös siitä, että asiakas pääsee jatkamaan matkaansa korjauksen aikana.
”Voi olla, että asiakkaalle ei ole koskaan ennen tapahtunut vahinkoa. Meille nämä asiat ovat paljon tutumpia ja voimme tarvittaessa auttaa myös vahinkoilmoituksen teossa. Useimmiten käymme kuitenkin asiakkaidemme kanssa läpi Toyota Vakuutuksen sisältöä. Sisältyykö asiakkaan valitsemaan vakuutukseen sijaisautoa, mikä on omavastuu tai säilyvätkö bonukset?”, Lahti lisää.
Myös Eero sai apua Auto-Centeristä käytännön asioissa, eikä vahinko päässyt haittaamaan arkea. Auto oli korjattu noin kahden viikon kuluessa vahinkoilmoituksen teosta. Ja ilmoituksen teon lomassa ehdittiin hörpätä yhdessä kahvitkin.
Jos sinulle sattuu autovahinko
Jos Toyota-vakuutetulle sattuu vahinko, kannattaa ensimmäiseksi tehdä vahinkoilmoitus Ifin Omilla sivuilla. Sieltä hänet ohjataan lähimpään Toyota-korjaamoon.
-
Lue lisää Toyota Vakuutuksesta:
· Toyota Vakuutus sai arjen sujumaan vahinkotilanteessa
· Totta vai tarua? Sattuuko miehille enemmän autovahinkoja kuin naisille?
· Näin autovahinko hoidetaan kuin Strömsössä
· Juha yllättyi korvausprosessin helppoudesta
· Toyota Corollan vahingosta tulikin positiivinen kokemus
Toyota Vakuutus on järkevä päätös:
· Kun sinulla on Ifin myöntämä Toyota Vakuutus, saat apua vuorokauden ympäri.
· Vahingon sattuessa Toyotasi korjataan alkuperäisillä varaosilla Toyota-ammattitaidolla.
· Toyota Vakuutuksen saat omalta Toyota-jälleenmyyjältäsi tai puhelimitse 010 19 19 70.
Toyota Vakuutuksen myöntää If Vahinkovakuutus Oyj, Suomen sivuliike, rekisteröity kotipaikka Tukholma, Y-tunnus 1602149-8, PL 4, 00025 IF