Toyota palvelee

Usein kysytyt kysymykset

Toyota Info
Ennen kuin otat meihin yhteyttä, tutustu usein kysyttyihin kysymyksiin. Mikäli et löydä alta vastausta kysymykseesi, voit olla meihin yhteydessä sivun alakulmasta chat-asiakaspalvelun kautta. Chat palvelee arkisin klo 9–22 ja viikonloppuisin klo 10–18. Voit ottaa meihin yhteyttä myös täyttämällä yhteydenottolomakkeen. 

Omaan autoosi ja saamaasi palveluun liittyviin kysymyksiin vastaa parhaiten oma 
Toyota-liikkeesi.

Toyota Infolle useimmiten esitettyjä kysymyksiä

Rengaspaineen valvontajärjestelmä on tullut EY-lainsäädännön myötä pakolliseksi kaikkiin 1.11.2014 jälkeen myytyihin uusiin henkilöautoihin. Rengastunnistimet parantavat auton turvallisuutta sekä auttavat kuljettajaa taloudellisempaan ajoon varoittamalla tilanteista, joissa rengaspaine on syystä tai toisesta alentunut merkittävästi alle järjestelmän muistiin tallennetun arvon. Järjestelmä tunnistaa ja ilmoittaa alentuneesta paineesta rengaskohtaisesti. Järjestelmä on toteutettu niin, että jokainen auton rengas on varustettu omalla painetunnistimella (Toyota Aygo-mallissa poikkeava järjestelmä, jossa ei ole erillisiä tunnistimia vanteissa). 

Turvallisuussyistä rengaspainejärjestelmää ei ole mahdollista kytkeä pois päältä. Myös talvirengasyhdistelmät suositellaan aina varustettavaksi rengaspainetunnistimilla. Rengaspaineiden tunnistinjärjestelmää koskevaa kansallista lainsäädäntöä muutettiin. Rengaspaineiden tunnistinjärjestelmän pakollisuus on poistettu autoon alkuperäisten kesärenkaiden jälkeen asennettavien renkaiden osalta. Mikäli autossa on muistipaikat vain yhdelle rengassarjalle, auton järjestelmään ei voi koodata kesärenkaita ja talvirenkaita yhtä aikaa. Koodaus tehdään Toyota-liikkeessä renkaiden kausivaihdon yhteydessä. 

Rengaspaineanturin koodaus ja varoitusvalon sammuttaminen: tutustu ohjeisiin »

Toyota Relax-turva lanseerattiin 15.11.2021, tästä päivämäärästä alkaen on mahdollista saada kattava turva autoosi, kun huollat autosi Toyota-liikkeessä. Turvaa ei ole mahdollista aktivoida aiemmin tehdyistä huolloista.
 

Lisää tietoa Relax-turvasta täältä.

Toyota-liike on oikea paikka ostaa varaosa / varuste autoosi. Mielenrauha tulee 100% varmuudesta, joten suosittelemme käyttämään aitoja Toyota-osia – ne pitävät autosi aitona Toyotana – juuri sellaisena kuin valmistaja on sen tarkoittanut olevan.
 

Toyota-liikkeiden yhteystiedot löytyy täältä.

Lähes kaikissa uutena myytävissä Toyota henkilöautoissa on kyseiset ominaisuudet vakiona. Mikäli sinulla on vuoden 2019–2020 Corolla tai RAV4 malli, jossa ominaisuutta ei ole, voit kysyä lähimmältä jälleenmyyjältäsi, onko autoosi saatavilla Toyota-liikkeessä tehtävä päivitys, joka tuo ominaisuuden tarjolle. Vanhempiin Toyota henkilöautoihin päivitys ei ole saatavilla.

Palvelusta löytyy Toyota-merkkiset autot vuosimallista 2000 alkaen. Uudet mallit päivitetään 4 kertaa vuodessa. Palvelu käsittää pääasiallisesti Toyota Auto Finland Oy:n toimesta maahantuodut autot. Suomen rajojen ulkopuolelle rekisteröidyt autot tai muualta Euroopasta Suomeen tuodut autot eivät valitettavasti löydy palvelusta. 

Jos autoasi ei löydy, niin tarkista oletko syöttänyt rekisterinumeron oikein. Huomioi myös, että kirjainten ja numeroiden väliin tulee väliviiva; ABC-123. 

Jos autoasi ei tunnisteta tai siihen ei löydy huoltopakettia voit myös kirjoittaa autosi huoltotarpeet tilaukselle. Huolto on tällöin varauksen jälkeen yhteydessä sinuun, jolloin huoltotarve/hinta-arvio tarkennetaan.
 

Tietoa huoltovarauksen toiminnasta löytyy täältä.

Ostaessasi uuden Toyotan saat auton mukana käsikirjan, jossa on opastettu auton tärkeimmät toiminnot. Uusimpiin autoihimme käsikirja on saatavilla myös digitaalisessa muodossa ja sen voi ladata täältä. Mikäli autoosi ei ole saatavilla digitaalista käsikirjaa, voit tilata uuden paperisen käsikirjan Toyota-jälleenmyyjältä vara-osana. Paperinen käsikirja on maksullinen. Toyota liikkeiden yhteystiedot löytyvät täältä.

Jos akku on tyhjentynyt, katso apuvirralla käynnistämisen ohjeet omistajan käsikirjasta. Varmista myös, onko polttoainetta riittävästi. 

Kokeile käynnistämistä toisella avaimella. Avain saattaa olla vaurioitunut. 

Avaimettoman käynnistyksen ollessa kyseessä, kauko-ohjaimen pariston virta saattaa olla lopussa. Pidä avainta käynnistyspainikkeen kohdalla, jolloin auto tunnistaa avaimen. Käynnistä auto käynnistyspainikkeesta. 

Manuaalivaihteisto: 
Varmista, että kytkinpoljin on pohjassa eikä lattiamatto ole välissä. 

Automaatti-/hybridivaihteisto: 
Varmista, että painat jarrua käynnistäessäsi auton. 

Jos autosi ei silti käynnisty, niin soita Toyotan-tiepalveluun 0800-13663 josta saa apua ympäri vuorokauden.

Toyota Touch with Go (MM16, MM17 ja MM19) sekä Toyota Smart Connect (MM21) kartta-aineiston sisällöstä ja päivityksistä vastaa HERE, jolta Toyota ostaa kartta-aineistoon liittyvät palvelut. Mikäli kartta-aineistossa esiintyy virheitä, pyydämme ilmoittamaan niistä suoraan kartan valmistajalle tämän linkin kautta

Mikäli autossa on Toyota Smart Connect (TAS600) esim. Yaris Cross ja AYGO X, kartan sisällöstä ja päivityksistä vastaa Mapbox. Puutteet karttapohjille voi ilmoittaa heille suoraan auton navigointijärjestelmän kautta. 

Toyotan valmistajalla tai maahantuojalla ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa karttojen sisältöön. Toyota Auto Finland Oy:n vastuulle kuuluu se, että auton luovutushetkellä siinä on tuorein saatavilla oleva kartta-aineisto. Mikäli autossasi on Toyota Touch with Go, karttapäivityksen voi tehdä MyToyota-asiakasportaalin kautta tai Toyota-jälleenmyyjällä. Päivitys on asiakkaalle maksullinen. Karttapäivityksen hinta on HERE:n määrittelemä. Mikäli autossasi on Toyota Smart Connect, karttapäivitykset tapahtuvat automaattisesti.

Tutustu tarkempiin ohjeisiin täällä.

Uusissa autoissa joilla on Toyota Touch & Go -multimediajärjestelmä, karttapäivitykset sisältyvät auton hintaan esimmäisen kolmen vuoden ajan. Karttapäivityksiä julkaistaa kahdesti vuodessa, keväisin ja syksyisin. Mikäli autossasi ei enää ole maksuttomat päivitykset voimassa, niin päivityksen hinnan voi tarkistaa MyToyota-portaalin sovelluskaupasta.

Toyota multimediajärjestelmät tukevat suurintaosaa Euroopassa myytäviä puhelinmerkkejä ja malleja. Tarkempi merkki- ja mallikohtainen soveltuvuuslista löytyy täältä.


Jos olet hankkimassa uutta autoa, suosittelemme aina kokeilemaan Bluetoothin toimintaa koeajolla, ennen ostopäätöksen tekemistä.


Bluetooth-ongelmissa tutustu ensin omistajan käsikirjan ”Bluetooth-ongelman ratkaisu” -osioon, ja jos ongelmaa ei saada ratkaistua, ota yhteys lähimpään Toyota-jälleenmyyjääsi.


Jos puhelimesi on uusi ja Toyotasi multimedialaitteen päivitysversio on vanhempi kuin puhelimesi, saattaa myös auton multimedialaitteen ohjelmiston päivittäminen viimeisimpään versioon auttaa Bluetooth-ongelmien ratkaisussa.

Autojen huolto-ohjelmat vaihtelevat automalleittain ja myös ajettujen kilometrien mukaan. Auton huoltokirjassa on ilmoitettu huoltojen välit. Huolto-ohjelma kokonaisuudessaan löytyy myös huolto-ohjelmasivultamme. Parhaiten autosi huolto-ohjelman tuntee Toyota-merkkihuolto, josta saat lisätietoja seuraavasta huollosta ja sen yksityiskohdista.

Suosittelemme auton huollattamista korjaamolla, joka täyttää valmistajan vaatimukset, joita ovat mm. tarvittava ammattitaito, tekniset välineet, huollossa tarvittavat testauslaitteet ja huolto-ohjeet. Tällöin Toyota-auton takuu säilyy. Paras mahdollinen paikka Toyotan huollattamiselle on valtuutettu Toyota-huoltoliike tai Toyota-jälleenmyyjä. Toyota tarjoaa myös jopa 10 vuoden pituisen Relax turvan, kun auto huolletaan valtuutetussa Toyota-huollossa.
 

Lue lisää Toyota Relax turvasta tästä.


Takuukorjaukset voi tehdä ainoastaan valtuutettu Toyota-huolto. Vain Toyota-huollon mekaanikot ovat saaneet Toyotan erikoiskoulutuksen ja heillä on käytettävissään korjaamokirjallisuus, erikoistyökalut, huoltotiedotteet ja muu merkkitietous.


Auton voi myös huollattaa korjaamolla, joka ei ole valtuutettu merkkihuolto. Huolto tulee kuitenkin tehdä auton määräaikaishuolto-ohjelman mukaisesti ja käyttäen alkuperäisiä tai vastaavia varaosia. Korjaamo vastaa tekemästään työstä sekä käyttämistään varaosista ja tarvikkeista.

Korjaamattomat kolhut ja vauriot saattavat aiheuttaa harmia ja alentaa autosi jälleenmyyntiarvoa. Jotkut vauriot voivat jopa olla turvallisuusriski. Toyota-merkkihuollossa autosi tarkistetaan ja korjataan aidoilla varaosilla ja ammattitaidolla.
 

Voit varata ajan vauriotarkistukseen tästä.

Kaikkien polttoaineiden tulee olla kaupallisten polttoainejakeluyhtiöiden jakelemaa ja valmistettu niitä koskevien EU-direktiivien mukaisesti.

Nykyisissä bensiineissä oleva bio-osuus auttaa vähentämään liikenteen hiilidioksidipäästöjä. Valtaosassa Toyota- ja Lexus-bensiinimalleja voidaan jo käyttää 95E10-polttoainetta. Poikkeuksena ovat sekä ennen 1.1.1988 valmistetut autot että seuraavat mallit, joissa vaaditaan käytettäväksi 98E5-bensiiniä:

  • Avensis 2,4 VVT-i (2AZ-FSE), tuotantokuukausi kesäkuu 2000 – heinäkuu 2008
  • Avensis 2.0 VVT-i (1AZ-FSE), tuotantokuukausi kesäkuu 2000 – heinäkuu 2008
  • Lexus IS250 2,5 V6 (4GR-FSE), tuotantokuukausi tammikuu 2005-elokuu 2007
  • Lexus GS300 3,0 V6 (3GR-FSE), tuotantokuukausi tammikuu 2005-elokuu 2007
  • Lexus LS460 4,6 V8 (1UR-FSE), tuotantokuukausi elokuu 2006-elokuu 2007

Toyota- ja Lexus -dieselmalleissa voidaan käyttää vastaavasti normaalia, enintään 7 % biodieseliä sisältävää B7-dieselpolttoainetta.

Uusi tuotenimi liikkuvuuspalveluille Euroopassa on KINTO. KINTO-brändin palveluita tarjotaan markkinakohtaisesti kannattavuuden ja kestävän toiminnallisuuden ollessa etusijalla. Euroopan maiden markkinoilla esitellään seuraavat palvelut (maakohtaisia eroja saatavuudessa):

KINTO One: huoltoleasing, mikä tarjoaa auton käytön helppoutta yhdistämällä ajoneuvon, huollot sekä vakuutukset selkeään kuukausiperustaiseen maksuun. 

KINTO Share: yhteiskäyttömalli, joka perustuu laajaan hybridiautojen mallistoon ja käytön helppouteen. Toyotan olemassa oleva yhteiskäyttöpalvelu Yuko (käytössä Dublinissa, Venetsiassa, Kööpenhaminassa sekä Madridissa) muodostuu osaksi KINTO-brändiä.

KINTO Join: kyytien yhdistämispalvelu (“kimppakyytipalvelu”), jonka avulla esimerkiksi päivittäisiä työmatkoja yhdistelemällä sekä työntekijät että työnantajat voivat vähentää työmatkojen aiheuttamaa hiilijalanjälkeään.

KINTO Flex: tilausmaksuun perustuva leasingmalli, joka tarjoaa erinomaista joustavuutta ja Premium-luokan asiakaskokemuksen.
 

Suomessa tarjolla on KINTO Flex sekä KINTO One.

Toyota ei edellytä takuun säilymiseksi mitään auton erillistä ruosteenestokäsittelyä, vaan se on aina omistajan oma päätös. Autoa saa ruostesuojata vaurioituneen/olemassa olevan ruostesuojauksen huolto- ja ylläpitotoimenpiteenä. Toyota vastaa kaikista materiaali- ja valmistusvirheistä takuuaikana, Toyota takuu - ja huoltokirjassa olevien takuuehtojen mukaisesti. Laajempi ruostesuojaus on auton alkuperäiseen alustansuojaukseen tehty muutos. Mikäli auton rakenteisiin tehdään muutoksia tai porataan reikiä yms. ruostesuojauksen yhteydessä, niin vauriotapauksissa näyttövelvollisuus siirtyy autonomistajalle / ruostesuojauksen tekijälle, kuluttajansuojalain mukaan.

Ympäristösyistä asiakaslehtemme ei enää ilmesty paperiversiona. Jatkamme kuitenkin mielenkiintoisen sisällön tuottamisista verkossa, joten vieraile sivustolla toyotaway.fi ja tilaa uutiskirjeemme, niin saat lehdestämme tuttua sisältöä jatkossa sähköpostiisi.

Hybridiakut on suunniteltu kestämään koko auton käyttöikä. Toyota-hybridiautoja on ollut liikenteessä jo lähes 25 vuotta ja tuona aikana autojen kestävyydestä saadut kokemukset ovat erinomaisia. Täyshybridiakkujen kestävyys on ollut erinomainen myös Pohjolan kovissa ilmasto-olosuhteissa. Toyota-täyshybridiakkujen korkeasta laadusta kertoo myös se, että Toyota myöntää akuille hybridiakkuturvan, jonka kattavuus on 10 vuotta / 350 000 km, kun auto on huollettu säännöllisesti Toyota-merkkihuollossa.  

Turva myönnetään Euroopan tuontialueelle ensirekisteröidyille malleille, joihin on tehty Toyota-huollossa Hybrid Health Check -tarkistus hyväksytyllä testituloksella määräaikaishuollon yhteydessä.
 

Lue lisää akkuturvasta täältä »

Voit tarkistaa autoasi koskevat korjaus-, tarkistus- ja takaisinkutsukampanjat kotisivuiltamme recall-työkalusta.


Toyota lähettää aina kampanjaan kuuluvien autojen haltijoille myös kirjeen kotiin. Lähetämme kirjeen kun tarvittavat korjausosat ja korjaamokapasiteetti on saatavilla korjauksen suorittamiseksi. Mikäli autollenne siis löytyy kampanja kotisivujemme recall-työkalusta, mutta ette ole vielä saaneet kirjettä kotiinne, niin ei huolta. Lähetämme kirjeen heti kun se on mahdollista. Voitte myös tiedustella kampanjan korjausta Toyota-jälleenmyyjältä.

Kaikki Suomessa voimassa olevat eri automerkkien takaisinkutsukampanjat löytyvät myös Traficomin verkkosivuilta.

Kyllä saa. Suosittelemme kuitenkin aivan uuteen autoon hellävaraista käsittelyä, kuten käsin vahausta. Kiillotuskoneen käyttö soveltuu vanhemmalle maalipinnalle ja osaavalle käyttäjälle. Voit myös valita autollesi täysin uuden Toyota ProTect-käsittelyn.

Uudempien mallien (vuodesta 2006 lähtien) korjaamokirjat löytyvät Toyotan eurooppalaisilta sivuilta, josta voi ostaa lukuaikaa kirjallisuuteen.

Saatte todistuksen Toyota jälleenmyyjän varaosamyynnin kautta. Toyota jälleenmyyjien yhteystiedot löytyvät täältä.

Tiedoksi, että CoC-duplikaatteja voidaan toimittaa vain nykyisen Euroopan Talousalueen (ETA) ja Sveitsin markkinoille alun perin tarkoitettuja ja valmistettuja EY-tyyppihyväksyttyjä autoja varten. Toimitettava dokumentti on maksullinen ja ajoneuvoyksilökohtainen. 

Muille markkina-alueille tarkoitettuja ja valmistettuja autoja varten emme pysty toimittamaan rekisteröintikatsastus dokumentteja.

Uusimmassa Toyota malleissa on vakiovarusteena renkaanpaikkaussarja. Renkaanpaikkaussarjaa käytettäessä ei ole välttämätöntä nostaa autoa tunkilla ylös, joten tunkki ja rengasavain eivät ole useimmissa malleissamme enää vakiovarusteena. Tarvittaessa Toyota-liikkeessä on myynnissä lisävarusteena alkuperäinen tunkki ja rengasavain. Lisäksi tarjolla on myös tilapäisvarapyöriä eri tuumakoissa, mikäli on tarvetta korvata sillä auton mukana olevan renkaanpaikkaussarja. 

Auton tunkki on tarkoitettu vain satunnaista tien päällä tapahtuvaa renkaan puhkeamisesta aiheutuvaa renkaanvaihtoa varten, ei säännöllisesti kahdesti vuodessa tapahtuvaa ”kausipyörien” vaihtoa varten. Renkaan kausivaihdot voi suorittaa myös itse, mutta suosittelemme teettämään ne palvelevassa Toyota-huollossa.

Moottoria ei saa käynnistää, koska bensiinin ominaisuudet poikkeavat niin paljon dieselpolttoaineesta. Auto on hinattava korjaamolle ja polttoainejärjestelmä on tyhjennettävä bensiinistä. Voit soittaa Toyotan-tiepalveluun 0800-13663 josta saa apua ympäri vuorokauden.

Auton rekisteröintitodistukseen on merkitty kaikki tyyppihyväksytyt vaihtoehtoiset rengaskoot. Toyota-varaosamyyjän rengas/vanneluettelossa on eri automalleihin tarjolla olevat rengastyypit ja -koot. Emme suosittele muunlaisten renkaiden asentamista, kuin mitä autoon on tarkoitettu. 

Turvallisuus- ja ympäristösyistä johtuen Toyota Auto Finland Oy ei toimita dokumentteja autojen rakennemuutosten katsastuksia varten.

Erillisen moottorilämmittimen käyttö on suositeltavaa aina kun lämpötila laskee +5 C asteeseen tai sen alle. Lisälämmitintä käyttävä autoilija voi säästää talven aikana jopa useita kymmeniä litroja polttoainekuluissa. 

Lisäksi lämmittimen käyttö vähentää haitallisia päästöjä, lisää lämpimämmän auton tuomaa mukavuutta ja turvallisuutta sekä säästää moottoria.

Uusien autojen markkinointintimateriaaleissa ilmoitettu polttoaineen kulutus ja päästöt perustuvat yleiseurooppalaiseen WLTP-mittaustapaan. Kun olet hankkimassa uutta autoa, on hyvä tehdä riittävä koeajo, jotta saa paremman käsityksen auton polttoaineen kulutuksesta. Polttoaineen kulutukseen vaikuttaa mm. ajotyyli, ulkolämpötila, keliolosuhteet ja tienpinta. WLTP-arvot mahdollistavat helpomman vertailun eri automerkkien ja mallien välillä, mutta todelliseen polttoaineen kulutukseen vaikuttaa moni muu tekijä, joita on edellä lueteltu.

Asiasta kannattaa tiedustella paikalliselta katsastusasemalta. Toyota Auto Finland Oy:llä ei ole ohjeita autojen moottorien tai muiden komponenttien vaihtamiseen alkuperäisestä poikkeavaksi. 

Pakokaasupäästöistä taikka muista muutoskatsastuksessa osoitettaviksi edellytettävistä seikoista ei ole muutetun auton osalta saatavilla todistusta muuten kuin mittauttamalla ne itse viranomaisen hyväksymällä tutkimuslaitoksella. 

Turvallisuus- ja ympäristösyistä johtuen Toyota Auto Finland Oy ei toimita dokumentteja autojen rakennemuutosten katsastuksia varten.

Voit soittaa Toyotan-tiepalveluun 0800-13663 josta saat apua ympäri vuorokauden.


Tutustu myös kotisivuillamme oleviin ohjeisiin.

Ota yhteyttä ammattitaitoiseen Toyota-huoltoon. Toyota liikkeiden yhteystiedot löydät täältä. Voit varata ajan myös www.toyotahuoltovaraus.fi -palvelun kautta.


Toyota-huollossa on käytössä Toyotaan erikoistuneet koulutetut mekaanikot, Toyota-erikoistyökalut ja Toyota-korjaamokirjallisuus. Oikean ja nopean vian haun kannalta on tärkeää, että asiakas pystyisi yhdessä Toyota -huoltoneuvojan kanssa toistamaan/osoittamaan olosuhteet, joissa vika ilmenee.

Yhteistä ohjetta kaikkiin malleihin ei ole. Suosittelemme, että haet omistajan käsikirjan lopusta aakkosellisesta hakemistosta kohdan "Kello".

Ongelmatilanteessa ota aina yhteyttä käyttämääsi lähimpään Toyota-liikkeeseen tai valtuutettuun Toyota-korjaamoon. Jos tunnet, että ongelmaan ei löydy sieltä ratkaisua, voit jättää maahantuojalle yhteydenottopyynnön yhteydenottolomakkeella. Maahantuojalta ollaan sinuun yhteydessä viimeistään muutaman arkipäivän sisällä.

Voit poistua jakelusta suoraan sähköposteista valitsemalla kohdan missä mainitaan postituksen poistosta. Voit myös pyytää meitä poistamaan tietosi lähettämällä viestiä tietosuoja@toyota.fi

MyToyota-asiakasportaali on palvelu Toyota autoilijoille. Kun tilaat uuden auton, voit seurata autosi matkaa tehtaalta jälleenmyyjälle portaalin tilausseurannan kautta. Jos sinulla on jo Toyota, voit tarkastella ajoneuvon tietoja tai hankkia multimedialaitteeseesi viimeisimmät karttapäivitykset portaalin sovelluskaupasta. Mikä sinulla on uudempi Toyota malli joka tukee Connected-palveluita, voit seurata mm. ajohistoriaasi portaalin kautta.

 

Voit luoda käyttäjätilin tai kirjautua sisään MyToyota-portaaliin tästä.

 

Lisätäksesi auton tilillesi tarvitset auton VIN- tai rekisterinumeron. Muista myös syöttää multimedialaitteesi laitetunnistenumero MyToyota-portaalin kohdassa Autoni. Laitetunnistenumero löytyy multimedialaitteesi asetuksista.

MyToyota-sovellus tarjoaa MyToyota-portaalin tiedot helposti puhelimeesi. MyToyota-sovellusta voi käyttää kuka tahansa Toyota-autoilija ja se on ilmainen. Uusimpien Toyota-mallien omistajat saavat sovelluksesta täyden hyödyn irti, sillä uusimmat mallimme tukevat myös Connected-palveluita. Sovelluksen voi ladata iOS App Storesta tai Google Playsta. Jos sinulla on jo MyToyota-portaaliin tunnukset, käyttäjätilisi sovelluksessa on sama kuin MyToyota-portaalissa. Voit luoda uuden käyttäjätilin niin portaalissa kuin MyToyota-sovelluksella. Luo käyttäjätili ja kirjaudu MyToyota-sovellukseen käyttääksesi ajamistasi helpottavia Connected-palveluita kuten: 

  • Tarkastele ajohistoriaasi ja opi ajokäyttäytymisestäsi Hybridiajovalmentajan avulla.
  • Lähetä reittejä autosi navigaattoriin valmiiksi, jo ennen matkan alkua
  • Tarkastele seuraavan suositellun huollon ajankohtaa ja varaa huolto helposti sovelluksesta
  • Etsi ajoneuvosi tai lähetä sen sijainti haluamillesi henkilöille
  • Hallitse ajoneuvoasi etänä mm. ilmastoinnin käynnistys, lukitus ja hätävilkut
  • Tarkista onko ovi tai ikkuna jäänyt auki, tai sisävalo päälle


Lisää tietoa MyToyota-sovelluksesta tästä.

MyToyota-sovelluksen avulla voit hallita autoasi missä tahansa. Sitä on helppo käyttää, ja se tarjoaa sinulle ainutlaatuisia ominaisuuksia. Voit suunnitella matkoja, paikantaa pysäköidyn autosi, tarkistaa milloin autosi on pitää viedä huoltoon sekä ohjata etänä autosi toimintoja, kuten ilmastointijärjestelmää, ovia ja varoitusvaloja.
 

Palveluiden saatavuus vaihtelee auton mallin ja varustetason mukaan. 

Connected-palvelut koostuvat MyToyota-sovelluksesta mobiililaitteellasi ja multimediajärjestelmästä ajoneuvossasi. 

Saat lisätietoja toimintojen saatavuudesta malleittain ottamalla yhteyttä valtuutettuun jälleenmyyjään.

Jos ostat käytetyn Toyotan joka tukee Connected -palveluita, voit aktivoida ne suoraan MyToyota-sovelluksesta. Voit todistaa pääsyn autoon kilometrimäärän vahvistusprosessin tai QR-koodin skannauksen avulla palveluita aktivoidessasi. Vieraile jälleenmyyjällä vaihtaaksesi auton omistajuus omalle nimellesi, jotta voit nauttia sovelluksen kaikista toiminnoista.

Lisää auto napsauttamalla etusivulla olevaa "lisää ajoneuvo"-painiketta. Jos sinulla on jo ajoneuvo, napsauta "autoni" -kuvaketta oikeasta yläkulmasta ja tämän jälkeen valitse "Lisää auto". Voit poistaa auton siirtymällä kohtaan "autoni" ja napsauttamalla "poista ajoneuvo".

Voit peruuttaa ennakkovarauksesi ilmoittamalla nimesi ja varausnumerosi sähköpostitse osoitteeseen online.reservation@toyota.fi. Kun varaus on peruttu, se näkyy peruttuna MyToyota-tililläsi, ja auton yläkulmaan ilmestyy roskakorin kuva, josta auton voi poistaa näkyvistä.

Valitse MyToyota-sovelluksessa ensin autosi, ja klikkaa sitten "Connected-palveluiden keskus" -kohtaa. Tämän jälkeen voit aktivoida ajoneuvollesi saatavilla olevat yhdistetyt palvelut noudattamalla ohjeita.

Jos yhtä tai useampaa sovellukseen lisättyä autoa ei ole vielä aktivoitu, sinua kehotetaan aktivoimaan Connected-palvelut joka kerta kun kirjaudut sisään sovellukseen. Jos ohitat tämän vaiheen, voit silti aktivoida sen myöhemmässä vaiheessa noudattamalla yllä olevia ohjeita.

Huomaa: aktivointiprosessin aikana sinun tulee hyväksyä käyttöehdot ja hyväksyä tietosuojailmoitus.

Jos haluat lopettaa Connected- palveluiden käytön, valitse ensin haluamasi auto ja klikkaa sitten "Connected-palveluiden keskus" -kohtaa. Poista palvelut käytöstä noudattamalla ohjeita.

Kuvakkeet vasemmalta oikealle tarkoittavat seuraavia asioita: Ajoneuvo - Kartta - Ilmoitukset - Tili - Tuki

Voit käyttää yhdistettyjä palveluita milloin tahansa. Auton päivitetyt tiedot lähetetään sovellukseen aina silloin, kun moottori sammutetaan. Voit tarkastella ajaman matkasi tietoja, kun moottori on sammutettu.

Kun yksityinen tila on aktivoitu, sitä sovelletaan kaikkiin palveluihin jotka käyttävät ajoneuvon sijaintia. Kun yksityinen tila on aktiivinen, nämä palvelut eivät ole käytettävissä, tai niiden laatu ja tarkkuus voivat vaihdella.

Yksityinen tila on saatavilla MyToyota-sovelluksessa. 

Jos ajoneuvosi on varustettu Smart Connect -järjestelmällä, voit ainoastaan nähdä tilan sovelluksen kautta. Sen kytkeminen päälle/pois on tehtävä ajoneuvon multimediajärjestelmän kautta.

Yksityinen tila pysyy päällä tai pois päältä niin pitkään, että muutat tilaa. 

MyToyota-tilin avulla saat käyttöösi suuren määrän hyödyllisiä ominaisuuksia autoosi liittyen. Pääset tilisi avulla niin MyToyota-sovellukseen kuin Toyota.fi-sivuston verkkoportaaliin. 

Connected-palvelut voidaan aktivoida vain yhdelle tilille kerrallaan.

Nopea tapa varmistua että Connected-palvelut ovat aktivoituneet, on tarkistaa näkyvätkö viimeisimmän matkasi tiedot sovelluksen aloitusnäytössä.

Voit vaihtaa salasanasi Toyota.fi-sivustolla tai MyToyota-sovelluksessa klikkaamalla "unohdin salasanani"-painiketta sisäänkirjautumisruudulla. 

Joissakin tapauksissa MyToyota-sovelluksen aktivointi voi vaatia käynnin jälleenmyyjällä, jotta voidaan varmistua siitä että auton oikea käyttäjä aktivoi palvelut käyttöönsä. Tämän tarkoituksena on suojella yksityisyyttäsi auton omistajana / käyttäjänä.

Deaktivoi Connected-palvelut käytöstäsi ja poista auto MyToyota-tililtäsi sovelluksessa. Poista käyttäjäprofiili ja tietosi multimedialaitteelta. Älä kuitenkaan poista tiliäsi, sillä tilille voidaan lisätä mahdollisesti tulevaisuudessa omistamasi Toyota-autot.

Mikäli poistat VIN-numeron autosi tiedoista, Connected-palvelut eivät voi enää toimia oikein. 

Muokataksesi profiilin asetuksia, napsauta navigointipalkissa Tili-osion kuvaketta joka löytyy oikeasta alakulmasta.

Connected-palvelut sisältyvät yhteensopivan Toyota-ajoneuvon hintaan kymmenen vuoden ajan.

Smart Connectilla varustetuille ajoneuvoille  palvelut sisältyvät 4 vuoden ajaksi.

Hybridiajovalmentaja tarjoaa ajomatkoihisi perustuvaa valmennusta siihen, kuinka voit parantaa hybridiajoasi. Se opastaa sinua hyödyntämään EV-tilaa parhaalla mahdollisella tavalla polttoaineenkulutuksen vähentämiseksi ja ympäristövaikutusten minimoimiseksi.

Kyllä, valituissa malleissa. Lisätietoja saat Toyota-jälleenmyyjältäsi. 

Kyllä, valituissa malleissa on mahdollista nähdä ovien ja ikkunoiden tila. Lisätietoja saat Toyota-jälleenmyyjältäsi. 

Kyllä, valituissa malleissa auto on mahdollista lukita ja avata MyToyota-sovelluksen kautta. Lisätietoja saat Toyota-jälleenmyyjältäsi. 

Kyllä, valituissa malleissa on mahdollista aktivoida hätävilkut päälle MyToyota-sovelluksen kautta. Tämä voi helpottaa esimerkiksi auton löytämistä ruuhkaiselta parkkialueelta. Lisätietoja saat Toyota-jälleenmyyjältäsi. 

Kun Connected-palvelut on aktivoitu oikein, näet ajamasi matkat MyToyota-sovelluksen etusivulla. Auto päivittää ajot sovellukseen aina moottorin sammuttaessa, mutta tästä huolimatta pientä viivettä voi esiintyä. Ei siis huolta, jos matka ei heti näy sovelluksessa!

MyToyota-sovellusta voi käyttää laitteilla, joissa on on jokin seuraavista käyttöjärjestelmistä: 

-iOS versio 15 tai uudempi

-Android versio 7.0 tai uudempi (poislukien Huawei:n HarmonyOS käyttöjärjestelmä)

Löydät sovelluksen versionumeron "Tili"-osion alta.

Kyllä ja ei. Auto voidaan lisätä useille tileille, mutta vain yhdellä tilillä kerrallaan voi olla käytössään Connected-palvelut.

MyToyota-sovelluksen löydät iOS App Storesta sekä Google Play -sovelluskaupasta. 

MyToyota-käyttäjätili toimii sekä MyToyota-sovelluksessa, että Toyotan verkkoportaalissa. Voit luoda käyttäjätilin kummassa vain. Luotuasi tilin, muista vahvistaa se sähköpostiosoitteeseesi saamasi vahvistusviestin kautta.

Jotkin multimedialaitteen navigointiominaisuudet tarvitsevat verkkoyhteyden toimiakseen, sillä esimerkiksi liikenne-, sää- ja nopeuskameratiedot ladataan internetistä. 

Uuden auton multimedialaitteeseen kuuluvat ilmaiset karttapäivitykset yleensä 3 vuoden ajaksi (vaihtelee malleittain ja markkinoittain). Kun ilmaisjakso päättyy, voit ostaa uuden palvelutilauksen Toyota.fi-sivuston sovelluskaupasta.

Kun karttapäivitysten tilaus päättyy, saat tästä ilmoituksen autosi multimedianäytölle. 

Sovelluskaupan löydät Toyota.fi-sivuilta. Nähdäksesi autollesi saatavilla olevat palvelut ja päivitykset, varmista että olet sisäänkirjautunut sivustolle ja auto sekä auton multimedialaite on linkitetty tiliisi. 

Sovelluskaupasta voit ladata kartta- sekä ohjelmistopäivityksia autollesi sekä uusia vanhaksi menneen karttapäivitystilauksen. 

Sovellusten sekä palveluiden ostaminen ja lataaminen multimedialaitteelle tapahtuu Toyota.fi-sivuston sovelluskaupan kautta. 

Auton multimedialaitteelle voit kirjautua samalla MyToyota-tilillä, jolla käytät MyToyota-sovellusta sekä verkkoportaalia. 

Pystyt aktivoimaan Smart-palvelut autollesi MyToyota-sovelluksessa kohdassa "Connected-palveluiden keskus". 

Apple Carplayn tai Android Auton voit aktivoida yhdistämällä laitteesi auton USB-porttiin. Valitse tämän jälkeen haluttu toiminto auton multimedialaitteelta. 

Jos Android-puhelimesi versio on vanhempi kuin Android 10, tulee sinun ensin asentaa Android Auto -sovellus. Mikäli autosi tukee langatonta Android Autoa, pitää puhelimen käyttöjärjestelmän olla Android 11 tai uudempi. 

Lisätietoja ominaisuuksien saatavuudesta autoosi saat Toyota-jälleenmyyjältäsi. 

Jos autosi tukee Apple Carplayta tai Android Autoa, voit käyttää kyseisiä sovelluksia älypuhelimesi kautta auton näytöllä. 

Smart-palvelut ovat kokoelma auton multimedialaitteen ja MyToyota-sovelluksen hyödyllisiä ominaisuuksia. Näiden ominaisuuksien tarkoitus on parantaa mukavuutta ja helpottaa navigointia. 

Esimerkkejä Smart-palveluista: pysäköintialueiden ja tankkauspisteiden löytäminen multimedian kartalta, navigoinnin liikennetiedot ja auton toimintojen ääniohjaus. 

Ominaisuuksien saatavuus vaihtelee auton mallin ja varustetason mukaan. 

Valituissa malleissa on MyToyota-sovelluksen kautta mahdollista etäkäynnistää auton ilmastointi tai lämmitys. Kyseinen ominaisuus toimii enintään kymmenen minuuttia kerrallaan, ja sitä voi käyttää kahdesti auton käynnistyskertojen välillä. 

Otathan toimintoa käyttäessäsi huomioon paikalliset lait ja säädökset auton tyhjäkäyntiin liittyen. 

Sinä päätät, mitä tietoja haluat jakaa Toyotan kanssa. Voit hallita yksityisyysasetuksiasi sekä lukea käyttöehdot ja tietosuojailmoituksen verkkoportaalissa tai MyToyota-sovelluksessa.

Asettamalla suosikkijälleenmyyjän saat henkilökohtaisempaa palvelua. Esimerkiksi varoitusvaloihin ja huollon verkkovaraukseen liittyvät toiminnot toimivat näin paremmin. 

Toyotan latausverkostoon liittyvissä kysymyksissä voitte olla yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse +358 75 309 3399 tai sähköpostilla fi@toyota-charging-network.eu.

Rengaspaineen valvontajärjestelmä on tullut EY-lainsäädännön myötä pakolliseksi kaikkiin 1.11.2014 jälkeen myytyihin uusiin henkilöautoihin. Rengastunnistimet parantavat auton turvallisuutta sekä auttavat kuljettajaa taloudellisempaan ajoon varoittamalla tilanteista, joissa rengaspaine on syystä tai toisesta alentunut merkittävästi alle järjestelmän muistiin tallennetun arvon. Järjestelmä tunnistaa ja ilmoittaa alentuneesta paineesta rengaskohtaisesti. Järjestelmä on toteutettu niin, että jokainen auton rengas on varustettu omalla painetunnistimella (Toyota Aygo-mallissa poikkeava järjestelmä, jossa ei ole erillisiä tunnistimia vanteissa). 

Turvallisuussyistä rengaspainejärjestelmää ei ole mahdollista kytkeä pois päältä. Myös talvirengasyhdistelmät suositellaan aina varustettavaksi rengaspainetunnistimilla. Rengaspaineiden tunnistinjärjestelmää koskevaa kansallista lainsäädäntöä muutettiin. Rengaspaineiden tunnistinjärjestelmän pakollisuus on poistettu autoon alkuperäisten kesärenkaiden jälkeen asennettavien renkaiden osalta. Mikäli autossa on muistipaikat vain yhdelle rengassarjalle, auton järjestelmään ei voi koodata kesärenkaita ja talvirenkaita yhtä aikaa. Koodaus tehdään Toyota-liikkeessä renkaiden kausivaihdon yhteydessä. 

Rengaspaineanturin koodaus ja varoitusvalon sammuttaminen: tutustu ohjeisiin »

Toyota Relax-turva lanseerattiin 15.11.2021, tästä päivämäärästä alkaen on mahdollista saada kattava turva autoosi, kun huollat autosi Toyota-liikkeessä. Turvaa ei ole mahdollista aktivoida aiemmin tehdyistä huolloista.
 

Lisää tietoa Relax-turvasta täältä.

Toyota-liike on oikea paikka ostaa varaosa / varuste autoosi. Mielenrauha tulee 100% varmuudesta, joten suosittelemme käyttämään aitoja Toyota-osia – ne pitävät autosi aitona Toyotana – juuri sellaisena kuin valmistaja on sen tarkoittanut olevan.
 

Toyota-liikkeiden yhteystiedot löytyy täältä.

Lähes kaikissa uutena myytävissä Toyota henkilöautoissa on kyseiset ominaisuudet vakiona. Mikäli sinulla on vuoden 2019–2020 Corolla tai RAV4 malli, jossa ominaisuutta ei ole, voit kysyä lähimmältä jälleenmyyjältäsi, onko autoosi saatavilla Toyota-liikkeessä tehtävä päivitys, joka tuo ominaisuuden tarjolle. Vanhempiin Toyota henkilöautoihin päivitys ei ole saatavilla

Palvelusta löytyy Toyota-merkkiset autot vuosimallista 2000 alkaen. Uudet mallit päivitetään 4 kertaa vuodessa. Palvelu käsittää pääasiallisesti Toyota Auto Finland Oy:n toimesta maahantuodut autot. Suomen rajojen ulkopuolelle rekisteröidyt autot tai muualta Euroopasta Suomeen tuodut autot eivät valitettavasti löydy palvelusta. 

Jos autoasi ei löydy, niin tarkista oletko syöttänyt rekisterinumeron oikein. Huomioi myös, että kirjainten ja numeroiden väliin tulee väliviiva; ABC-123. 

Jos autoasi ei tunnisteta tai siihen ei löydy huoltopakettia voit myös kirjoittaa autosi huoltotarpeet tilaukselle. Huolto on tällöin varauksen jälkeen yhteydessä sinuun, jolloin huoltotarve/hinta-arvio tarkennetaan.
 

Tietoa huoltovarauksen toiminnasta löytyy täältä.

Ostaessasi uuden Toyotan saat auton mukana käsikirjan, jossa on opastettu auton tärkeimmät toiminnot. Uusimpiin autoihimme käsikirja on saatavilla myös digitaalisessa muodossa ja sen voi ladata täältä. Mikäli autoosi ei ole saatavilla digitaalista käsikirjaa, voit tilata uuden paperisen käsikirjan Toyota-jälleenmyyjältä vara-osana. Paperinen käsikirja on maksullinen. Toyota liikkeiden yhteystiedot löytyvät täältä.

Jos akku on tyhjentynyt, katso apuvirralla käynnistämisen ohjeet omistajan käsikirjasta. Varmista myös, onko polttoainetta riittävästi. 

Kokeile käynnistämistä toisella avaimella. Avain saattaa olla vaurioitunut. 

Avaimettoman käynnistyksen ollessa kyseessä, kauko-ohjaimen pariston virta saattaa olla lopussa. Pidä avainta käynnistyspainikkeen kohdalla, jolloin auto tunnistaa avaimen. Käynnistä auto käynnistyspainikkeesta. 

Manuaalivaihteisto: 
Varmista, että kytkinpoljin on pohjassa eikä lattiamatto ole välissä. 

Automaatti-/hybridivaihteisto: 
Varmista, että painat jarrua käynnistäessäsi auton. 

Jos autosi ei silti käynnisty, niin soita Toyotan-tiepalveluun 0800-13663 josta saa apua ympäri vuorokauden.

Toyota Touch with Go (MM16, MM17 ja MM19) sekä Toyota Smart Connect (MM21) kartta-aineiston sisällöstä ja päivityksistä vastaa HERE, jolta Toyota ostaa kartta-aineistoon liittyvät palvelut. Mikäli kartta-aineistossa esiintyy virheitä, pyydämme ilmoittamaan niistä suoraan kartan valmistajalle tämän linkin kautta

Mikäli autossa on Toyota Smart Connect (TAS600) esim. Yaris Cross ja AYGO X, kartan sisällöstä ja päivityksistä vastaa Mapbox. Puutteet karttapohjille voi ilmoittaa heille suoraan auton navigointijärjestelmän kautta. 

Toyotan valmistajalla tai maahantuojalla ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa karttojen sisältöön. Toyota Auto Finland Oy:n vastuulle kuuluu se, että auton luovutushetkellä siinä on tuorein saatavilla oleva kartta-aineisto. Mikäli autossasi on Toyota Touch with Go, karttapäivityksen voi tehdä MyToyota-asiakasportaalin kautta tai Toyota-jälleenmyyjällä. Päivitys on asiakkaalle maksullinen. Karttapäivityksen hinta on HERE:n määrittelemä. Mikäli autossasi on Toyota Smart Connect, karttapäivitykset tapahtuvat automaattisesti.

Tutustu tarkempiin ohjeisiin täällä.


Uusissa autoissa joilla on Toyota Touch & Go -multimediajärjestelmä, karttapäivitykset sisältyvät auton hintaan esimmäisen kolmen vuoden ajan. Karttapäivityksiä julkaistaa kahdesti vuodessa, keväisin ja syksyisin. Mikäli autossasi ei enää ole maksuttomat päivitykset voimassa, niin päivityksen hinnan voi tarkistaa MyToyota-portaalin sovelluskaupasta.

Toyota multimediajärjestelmät tukevat suurintaosaa Euroopassa myytäviä puhelinmerkkejä ja malleja. Tarkempi merkki- ja mallikohtainen soveltuvuuslista löytyy täältä.


Jos olet hankkimassa uutta autoa, suosittelemme aina kokeilemaan Bluetoothin toimintaa koeajolla, ennen ostopäätöksen tekemistä.


Bluetooth-ongelmissa tutustu ensin omistajan käsikirjan ”Bluetooth-ongelman ratkaisu” -osioon, ja jos ongelmaa ei saada ratkaistua, ota yhteys lähimpään Toyota-jälleenmyyjääsi.


Jos puhelimesi on uusi ja Toyotasi multimedialaitteen päivitysversio on vanhempi kuin puhelimesi, saattaa myös auton multimedialaitteen ohjelmiston päivittäminen viimeisimpään versioon auttaa Bluetooth-ongelmien ratkaisussa.

Autojen huolto-ohjelmat vaihtelevat automalleittain ja myös ajettujen kilometrien mukaan. Auton huoltokirjassa on ilmoitettu huoltojen välit. Huolto-ohjelma kokonaisuudessaan löytyy myös huolto-ohjelmasivultamme. Parhaiten autosi huolto-ohjelman tuntee Toyota-merkkihuolto, josta saat lisätietoja seuraavasta huollosta ja sen yksityiskohdista.

Suosittelemme auton huollattamista korjaamolla, joka täyttää valmistajan vaatimukset, joita ovat mm. tarvittava ammattitaito, tekniset välineet, huollossa tarvittavat testauslaitteet ja huolto-ohjeet. Tällöin Toyota-auton takuu säilyy. Paras mahdollinen paikka Toyotan huollattamiselle on valtuutettu Toyota-huoltoliike tai Toyota-jälleenmyyjä. Toyota tarjoaa myös jopa 10 vuoden pituisen Relax turvan, kun auto huolletaan valtuutetussa Toyota-huollossa.
 

Lue lisää Toyota Relax turvasta tästä.


Takuukorjaukset voi tehdä ainoastaan valtuutettu Toyota-huolto. Vain Toyota-huollon mekaanikot ovat saaneet Toyotan erikoiskoulutuksen ja heillä on käytettävissään korjaamokirjallisuus, erikoistyökalut, huoltotiedotteet ja muu merkkitietous.


Auton voi myös huollattaa korjaamolla, joka ei ole valtuutettu merkkihuolto. Huolto tulee kuitenkin tehdä auton määräaikaishuolto-ohjelman mukaisesti ja käyttäen alkuperäisiä tai vastaavia varaosia. Korjaamo vastaa tekemästään työstä sekä käyttämistään varaosista ja tarvikkeista.

Korjaamattomat kolhut ja vauriot saattavat aiheuttaa harmia ja alentaa autosi jälleenmyyntiarvoa. Jotkut vauriot voivat jopa olla turvallisuusriski. Toyota-merkkihuollossa autosi tarkistetaan ja korjataan aidoilla varaosilla ja ammattitaidolla.
 

Voit varata ajan vauriotarkistukseen tästä.

Kaikkien polttoaineiden tulee olla kaupallisten polttoainejakeluyhtiöiden jakelemaa ja valmistettu niitä koskevien EU-direktiivien mukaisesti.

Nykyisissä bensiineissä oleva bio-osuus auttaa vähentämään liikenteen hiilidioksidipäästöjä. Valtaosassa Toyota- ja Lexus-bensiinimalleja voidaan jo käyttää 95E10-polttoainetta. Poikkeuksena ovat sekä ennen 1.1.1988 valmistetut autot että seuraavat mallit, joissa vaaditaan käytettäväksi 98E5-bensiiniä:

  • Avensis 2,4 VVT-i (2AZ-FSE), tuotantokuukausi kesäkuu 2000 – heinäkuu 2008
  • Avensis 2.0 VVT-i (1AZ-FSE), tuotantokuukausi kesäkuu 2000 – heinäkuu 2008
  • Lexus IS250 2,5 V6 (4GR-FSE), tuotantokuukausi tammikuu 2005-elokuu 2007
  • Lexus GS300 3,0 V6 (3GR-FSE), tuotantokuukausi tammikuu 2005-elokuu 2007
  • Lexus LS460 4,6 V8 (1UR-FSE), tuotantokuukausi elokuu 2006-elokuu 2007

Toyota- ja Lexus -dieselmalleissa voidaan käyttää vastaavasti normaalia, enintään 7 % biodieseliä sisältävää B7-dieselpolttoainetta.

Uusi tuotenimi liikkuvuuspalveluille Euroopassa on KINTO. KINTO-brändin palveluita tarjotaan markkinakohtaisesti kannattavuuden ja kestävän toiminnallisuuden ollessa etusijalla. Euroopan maiden markkinoilla esitellään seuraavat palvelut (maakohtaisia eroja saatavuudessa):

KINTO One: yksityisleasing, mikä tarjoaa auton käytön helppoutta yhdistämällä ajoneuvon, huollot sekä vakuutukset selkeään kuukausiperustaiseen maksuun. 

KINTO Share: yhteiskäyttömalli, joka perustuu laajaan hybridiautojen mallistoon ja käytön helppouteen. Toyotan olemassa oleva yhteiskäyttöpalvelu Yuko (käytössä Dublinissa, Venetsiassa, Kööpenhaminassa sekä Madridissa) muodostuu osaksi KINTO-brändiä.

KINTO Join: kyytien yhdistämispalvelu (“kimppakyytipalvelu”), jonka avulla esimerkiksi päivittäisiä työmatkoja yhdistelemällä sekä työntekijät että työnantajat voivat vähentää työmatkojen aiheuttamaa hiilijalanjälkeään.

KINTO Flex: tilausmaksuun perustuva leasingmalli, joka tarjoaa erinomaista joustavuutta ja Premium-luokan asiakaskokemuksen.
 

Suomessa tulee tarjolle aluksi KINTO Flex.

Toyota ei edellytä takuun säilymiseksi mitään auton erillistä ruosteenestokäsittelyä, vaan se on aina omistajan oma päätös. Autoa saa ruostesuojata vaurioituneen/olemassa olevan ruostesuojauksen huolto- ja ylläpitotoimenpiteenä. Toyota vastaa kaikista materiaali- ja valmistusvirheistä takuuaikana, Toyota takuu - ja huoltokirjassa olevien takuuehtojen mukaisesti. Laajempi ruostesuojaus on auton alkuperäiseen alustansuojaukseen tehty muutos. Mikäli auton rakenteisiin tehdään muutoksia tai porataan reikiä yms. ruostesuojauksen yhteydessä, niin vauriotapauksissa näyttövelvollisuus siirtyy autonomistajalle / ruostesuojauksen tekijälle, kuluttajansuojalain mukaan.

Ympäristösyistä asiakaslehtemme ei enää ilmesty paperiversiona. Jatkamme kuitenkin mielenkiintoisen sisällön tuottamisista verkossa, joten vieraile sivustolla toyotaway.fi ja tilaa uutiskirjeemme, niin saat lehdestämme tuttua sisältöä jatkossa sähköpostiisi.

Hybridiakut on suunniteltu kestämään koko auton käyttöikä. Toyota-hybridiautoja on ollut liikenteessä jo lähes 25 vuotta ja tuona aikana autojen kestävyydestä saadut kokemukset ovat erinomaisia. Täyshybridiakkujen kestävyys on ollut erinomainen myös Pohjolan kovissa ilmasto-olosuhteissa. Toyota-täyshybridiakkujen korkeasta laadusta kertoo myös se, että Toyota myöntää akuille hybridiakkuturvan, jonka kattavuus on 10 vuotta / 350 000 km, kun auto on huollettu säännöllisesti Toyota-merkkihuollossa.  

Turva myönnetään Euroopan tuontialueelle ensirekisteröidyille malleille, joihin on tehty Toyota-huollossa Hybrid Health Check -tarkistus hyväksytyllä testituloksella määräaikaishuollon yhteydessä.
 

Lue lisää akkuturvasta täältä »

Voit tarkistaa autoasi koskevat korjaus-, tarkistus- ja takaisinkutsukampanjat kotisivuiltamme recall-työkalusta.


Toyota lähettää aina kampanjaan kuuluvien autojen haltijoille myös kirjeen kotiin. Lähetämme kirjeen kun tarvittavat korjausosat ja korjaamokapasiteetti on saatavilla korjauksen suorittamiseksi. Mikäli autollenne siis löytyy kampanja kotisivujemme recall-työkalusta, mutta ette ole vielä saaneet kirjettä kotiinne, niin ei huolta. Lähetämme kirjeen heti kun se on mahdollista. Voitte myös tiedustella kampanjan korjausta Toyota-jälleenmyyjältä.

Kaikki Suomessa voimassa olevat eri automerkkien takaisinkutsukampanjat löytyvät myös Traficomin verkkosivuilta.

Kyllä saa. Suosittelemme kuitenkin aivan uuteen autoon hellävaraista käsittelyä, kuten käsin vahausta. Kiillotuskoneen käyttö soveltuu vanhemmalle maalipinnalle ja osaavalle käyttäjälle. Voit myös valita autollesi täysin uuden Toyota ProTect-käsittelyn.

Uudempien mallien (vuodesta 2006 lähtien) korjaamokirjat löytyvät Toyotan eurooppalaisilta sivuilta, josta voi ostaa lukuaikaa kirjallisuuteen.

Saatte todistuksen Toyota jälleenmyyjän varaosamyynnin kautta. Toyota jälleenmyyjien yhteystiedot löytyvät täältä.

Tiedoksi, että CoC-duplikaatteja voidaan toimittaa vain nykyisen Euroopan Talousalueen (ETA) ja Sveitsin markkinoille alun perin tarkoitettuja ja valmistettuja EY-tyyppihyväksyttyjä autoja varten. Toimitettava dokumentti on maksullinen ja ajoneuvoyksilökohtainen. 

Muille markkina-alueille tarkoitettuja ja valmistettuja autoja varten emme pysty toimittamaan rekisteröintikatsastus dokumentteja.

Uusimmassa Toyota malleissa on vakiovarusteena renkaanpaikkaussarja. Renkaanpaikkaussarjaa käytettäessä ei ole välttämätöntä nostaa autoa tunkilla ylös, joten tunkki ja rengasavain eivät ole useimmissa malleissamme enää vakiovarusteena. Tarvittaessa Toyota-liikkeessä on myynnissä lisävarusteena alkuperäinen tunkki ja rengasavain. Lisäksi tarjolla on myös tilapäisvarapyöriä eri tuumakoissa, mikäli on tarvetta korvata sillä auton mukana olevan renkaanpaikkaussarja. 

Auton tunkki on tarkoitettu vain satunnaista tien päällä tapahtuvaa renkaan puhkeamisesta aiheutuvaa renkaanvaihtoa varten, ei säännöllisesti kahdesti vuodessa tapahtuvaa ”kausipyörien” vaihtoa varten. Renkaan kausivaihdot voi suorittaa myös itse, mutta suosittelemme teettämään ne palvelevassa Toyota-huollossa.

Moottoria ei saa käynnistää, koska bensiinin ominaisuudet poikkeavat niin paljon dieselpolttoaineesta. Auto on hinattava korjaamolle ja polttoainejärjestelmä on tyhjennettävä bensiinistä. Voit soittaa Toyotan-tiepalveluun 0800-13663 josta saa apua ympäri vuorokauden.

Auton rekisteröintitodistukseen on merkitty kaikki tyyppihyväksytyt vaihtoehtoiset rengaskoot. Toyota-varaosamyyjän rengas/vanneluettelossa on eri automalleihin tarjolla olevat rengastyypit ja -koot. Emme suosittele muunlaisten renkaiden asentamista, kuin mitä autoon on tarkoitettu. 

Turvallisuus- ja ympäristösyistä johtuen Toyota Auto Finland Oy ei toimita dokumentteja autojen rakennemuutosten katsastuksia varten.

Erillisen moottorilämmittimen käyttö on suositeltavaa aina kun lämpötila laskee +5 C asteeseen tai sen alle. Lisälämmitintä käyttävä autoilija voi säästää talven aikana jopa useita kymmeniä litroja polttoainekuluissa. 

Lisäksi lämmittimen käyttö vähentää haitallisia päästöjä, lisää lämpimämmän auton tuomaa mukavuutta ja turvallisuutta sekä säästää moottoria.

Uusien autojen markkinointintimateriaaleissa ilmoitettu polttoaineen kulutus ja päästöt perustuvat yleiseurooppalaiseen WLTP-mittaustapaan. Kun olet hankkimassa uutta autoa, on hyvä tehdä riittävä koeajo, jotta saa paremman käsityksen auton polttoaineen kulutuksesta. Polttoaineen kulutukseen vaikuttaa mm. ajotyyli, ulkolämpötila, keliolosuhteet ja tienpinta. WLTP-arvot mahdollistavat helpomman vertailun eri automerkkien ja mallien välillä, mutta todelliseen polttoaineen kulutukseen vaikuttaa moni muu tekijä, joita on edellä lueteltu.

Asiasta kannattaa tiedustella paikalliselta katsastusasemalta. Toyota Auto Finland Oy:llä ei ole ohjeita autojen moottorien tai muiden komponenttien vaihtamiseen alkuperäisestä poikkeavaksi. 

Pakokaasupäästöistä taikka muista muutoskatsastuksessa osoitettaviksi edellytettävistä seikoista ei ole muutetun auton osalta saatavilla todistusta muuten kuin mittauttamalla ne itse viranomaisen hyväksymällä tutkimuslaitoksella. 

Turvallisuus- ja ympäristösyistä johtuen Toyota Auto Finland Oy ei toimita dokumentteja autojen rakennemuutosten katsastuksia varten.

Voit soittaa Toyotan-tiepalveluun 0800-13663 josta saat apua ympäri vuorokauden.


Tutustu myös kotisivuillamme oleviin ohjeisiin.

Ota yhteyttä ammattitaitoiseen Toyota-huoltoon. Toyota liikkeiden yhteystiedot löydät täältä. Voit varata ajan myös www.toyotahuoltovaraus.fi -palvelun kautta.


Toyota-huollossa on käytössä Toyotaan erikoistuneet koulutetut mekaanikot, Toyota-erikoistyökalut ja Toyota-korjaamokirjallisuus. Oikean ja nopean vian haun kannalta on tärkeää, että asiakas pystyisi yhdessä Toyota -huoltoneuvojan kanssa toistamaan/osoittamaan olosuhteet, joissa vika ilmenee.

Yhteistä ohjetta kaikkiin malleihin ei ole. Suosittelemme, että haet omistajan käsikirjan lopusta aakkosellisesta hakemistosta kohdan "Kello".

Ongelmatilanteessa ota aina yhteyttä käyttämääsi lähimpään Toyota-liikkeeseen tai valtuutettuun Toyota-korjaamoon. Jos tunnet, että ongelmaan ei löydy sieltä ratkaisua, voit jättää maahantuojalle yhteydenottopyynnön yhteydenottolomakkeella. Maahantuojalta ollaan sinuun yhteydessä viimeistään muutaman arkipäivän sisällä.

Voit poistua jakelusta suoraan sähköposteista valitsemalla kohdan missä mainitaan postituksen poistosta. Voit myös pyytää meitä poistamaan tietosi lähettämällä viestiä tietosuoja@toyota.fi

MyToyota-asiakasportaali on palvelu Toyota autoilijoille. Kun tilaat uuden auton, voit seurata autosi matkaa tehtaalta jälleenmyyjälle portaalin tilausseurannan kautta. Jos sinulla on jo Toyota, voit tarkastella ajoneuvon tietoja tai hankkia multimedialaitteeseesi viimeisimmät karttapäivitykset portaalin sovelluskaupasta. Mikä sinulla on uudempi Toyota malli joka tukee Connected-palveluita, voit seurata mm. ajohistoriaasi portaalin kautta.

 

Voit luoda käyttäjätilin tai kirjautua sisään MyToyota-portaaliin tästä.

 

Lisätäksesi auton tilillesi tarvitset auton VIN- tai rekisterinumeron. Muista myös syöttää multimedialaitteesi laitetunnistenumero MyToyota-portaalin kohdassa Autoni. Laitetunnistenumero löytyy multimedialaitteesi asetuksista.

MyToyota-sovellus tarjoaa MyToyota-portaalin tiedot helposti puhelimeesi. MyToyota-sovellusta voi käyttää kuka tahansa Toyota-autoilija ja se on ilmainen. Uusimpien Toyota-mallien omistajat saavat sovelluksesta täyden hyödyn irti, sillä uusimmat mallimme tukevat myös Connected-palveluita. Sovelluksen voi ladata iOS App Storesta tai Google Playsta. Jos sinulla on jo MyToyota-portaaliin tunnukset, käyttäjätilisi sovelluksessa on sama kuin MyToyota-portaalissa. Voit luoda uuden käyttäjätilin niin portaalissa kuin MyToyota-sovelluksella. Luo käyttäjätili ja kirjaudu MyToyota-sovellukseen käyttääksesi ajamistasi helpottavia Connected-palveluita kuten: 

  • Tarkastele ajohistoriaasi ja opi ajokäyttäytymisestäsi Hybridiajovalmentajan avulla.
  • Lähetä reittejä autosi navigaattoriin valmiiksi, jo ennen matkan alkua
  • Tarkastele seuraavan suositellun huollon ajankohtaa ja varaa huolto helposti sovelluksesta
  • Etsi ajoneuvosi tai lähetä sen sijainti haluamillesi henkilöille
  • Hallitse ajoneuvoasi etänä mm. ilmastoinnin käynnistys, lukitus ja hätävilkut
  • Tarkista onko ovi tai ikkuna jäänyt auki, tai sisävalo päälle


Lisää tietoa MyToyota-sovelluksesta tästä.

MyToyota-sovelluksen avulla voit hallita autoasi missä tahansa. Sitä on helppo käyttää, ja se tarjoaa sinulle ainutlaatuisia ominaisuuksia. Voit suunnitella matkoja, paikantaa pysäköidyn autosi, tarkistaa milloin autosi on pitää viedä huoltoon sekä ohjata etänä autosi toimintoja, kuten ilmastointijärjestelmää, ovia ja varoitusvaloja.
 

Palveluiden saatavuus vaihtelee auton mallin ja varustetason mukaan. 

Connected-palvelut koostuvat MyToyota-sovelluksesta mobiililaitteellasi ja multimediajärjestelmästä ajoneuvossasi. 

Saat lisätietoja toimintojen saatavuudesta malleittain ottamalla yhteyttä valtuutettuun jälleenmyyjään.

Jos ostat käytetyn Toyotan joka tukee Connected -palveluita, voit aktivoida ne suoraan MyToyota-sovelluksesta. Voit todistaa pääsyn autoon kilometrimäärän vahvistusprosessin tai QR-koodin skannauksen avulla palveluita aktivoidessasi. Vieraile jälleenmyyjällä vaihtaaksesi auton omistajuus omalle nimellesi, jotta voit nauttia sovelluksen kaikista toiminnoista.

Lisää auto napsauttamalla etusivulla olevaa "lisää ajoneuvo"-painiketta. Jos sinulla on jo ajoneuvo, napsauta "autoni" -kuvaketta oikeasta yläkulmasta ja tämän jälkeen valitse "Lisää auto". Voit poistaa auton siirtymällä kohtaan "autoni" ja napsauttamalla "poista ajoneuvo".

Voit peruuttaa ennakkovarauksesi ilmoittamalla nimesi ja varausnumerosi sähköpostitse osoitteeseen online.reservation@toyota.fi. Kun varaus on peruttu, se näkyy peruttuna MyToyota-tililläsi, ja auton yläkulmaan ilmestyy roskakorin kuva, josta auton voi poistaa näkyvistä.

Valitse MyToyota-sovelluksessa ensin autosi, ja klikkaa sitten "Connected-palveluiden keskus" -kohtaa. Tämän jälkeen voit aktivoida ajoneuvollesi saatavilla olevat yhdistetyt palvelut noudattamalla ohjeita.

Jos yhtä tai useampaa sovellukseen lisättyä autoa ei ole vielä aktivoitu, sinua kehotetaan aktivoimaan Connected-palvelut joka kerta kun kirjaudut sisään sovellukseen. Jos ohitat tämän vaiheen, voit silti aktivoida sen myöhemmässä vaiheessa noudattamalla yllä olevia ohjeita.

Huomaa: aktivointiprosessin aikana sinun tulee hyväksyä käyttöehdot ja hyväksyä tietosuojailmoitus.

Jos haluat lopettaa Connected- palveluiden käytön, valitse ensin haluamasi auto ja klikkaa sitten "Connected-palveluiden keskus" -kohtaa. Poista palvelut käytöstä noudattamalla ohjeita.

Kuvakkeet vasemmalta oikealle tarkoittavat seuraavia asioita: Ajoneuvo - Kartta - Ilmoitukset - Tili - Tuki

Voit käyttää yhdistettyjä palveluita milloin tahansa. Auton päivitetyt tiedot lähetetään sovellukseen aina silloin, kun moottori sammutetaan. Voit tarkastella ajaman matkasi tietoja, kun moottori on sammutettu.

Kun yksityinen tila on aktivoitu, sitä sovelletaan kaikkiin palveluihin jotka käyttävät ajoneuvon sijaintia. Kun yksityinen tila on aktiivinen, nämä palvelut eivät ole käytettävissä, tai niiden laatu ja tarkkuus voivat vaihdella.

Yksityinen tila on saatavilla MyToyota-sovelluksessa. 

Jos ajoneuvosi on varustettu Smart Connect -järjestelmällä, voit ainoastaan nähdä tilan sovelluksen kautta. Sen kytkeminen päälle/pois on tehtävä ajoneuvon multimediajärjestelmän kautta.

Yksityinen tila pysyy päällä tai pois päältä niin pitkään, että muutat tilaa. 

MyToyota-tilin avulla saat käyttöösi suuren määrän hyödyllisiä ominaisuuksia autoosi liittyen. Pääset tilisi avulla niin MyToyota-sovellukseen kuin Toyota.fi-sivuston verkkoportaaliin. 

Connected-palvelut voidaan aktivoida vain yhdelle tilille kerrallaan.

Nopea tapa varmistua että Connected-palvelut ovat aktivoituneet, on tarkistaa näkyvätkö viimeisimmän matkasi tiedot sovelluksen aloitusnäytössä.

Voit vaihtaa salasanasi Toyota.fi-sivustolla tai MyToyota-sovelluksessa klikkaamalla "unohdin salasanani"-painiketta sisäänkirjautumisruudulla. 

Joissakin tapauksissa MyToyota-sovelluksen aktivointi voi vaatia käynnin jälleenmyyjällä, jotta voidaan varmistua siitä että auton oikea käyttäjä aktivoi palvelut käyttöönsä. Tämän tarkoituksena on suojella yksityisyyttäsi auton omistajana / käyttäjänä.

Deaktivoi Connected-palvelut käytöstäsi ja poista auto MyToyota-tililtäsi sovelluksessa. Poista käyttäjäprofiili ja tietosi multimedialaitteelta. Älä kuitenkaan poista tiliäsi, sillä tilille voidaan lisätä mahdollisesti tulevaisuudessa omistamasi Toyota-autot.

Mikäli poistat VIN-numeron autosi tiedoista, Connected-palvelut eivät voi enää toimia oikein. 

Muokataksesi profiilin asetuksia, napsauta navigointipalkissa Tili-osion kuvaketta joka löytyy oikeasta alakulmasta.

Connected-palvelut sisältyvät yhteensopivan Toyota-ajoneuvon hintaan kymmenen vuoden ajan.

Smart Connectilla varustetuille ajoneuvoille  palvelut sisältyvät 4 vuoden ajaksi.

Hybridiajovalmentaja tarjoaa ajomatkoihisi perustuvaa valmennusta siihen, kuinka voit parantaa hybridiajoasi. Se opastaa sinua hyödyntämään EV-tilaa parhaalla mahdollisella tavalla polttoaineenkulutuksen vähentämiseksi ja ympäristövaikutusten minimoimiseksi.

Kyllä, valituissa malleissa. Lisätietoja saat Toyota-jälleenmyyjältäsi. 

Kyllä, valituissa malleissa on mahdollista nähdä ovien ja ikkunoiden tila. Lisätietoja saat Toyota-jälleenmyyjältäsi. 

Kyllä, valituissa malleissa auto on mahdollista lukita ja avata MyToyota-sovelluksen kautta. Lisätietoja saat Toyota-jälleenmyyjältäsi. 

Kyllä, valituissa malleissa on mahdollista aktivoida hätävilkut päälle MyToyota-sovelluksen kautta. Tämä voi helpottaa esimerkiksi auton löytämistä ruuhkaiselta parkkialueelta. Lisätietoja saat Toyota-jälleenmyyjältäsi. 

Kun Connected-palvelut on aktivoitu oikein, näet ajamasi matkat MyToyota-sovelluksen etusivulla. Auto päivittää ajot sovellukseen aina moottorin sammuttaessa, mutta tästä huolimatta pientä viivettä voi esiintyä. Ei siis huolta, jos matka ei heti näy sovelluksessa!

MyToyota-sovellusta voi käyttää laitteilla, joissa on on jokin seuraavista käyttöjärjestelmistä: 

-iOS versio 15 tai uudempi

-Android versio 7.0 tai uudempi (poislukien Huawei:n HarmonyOS käyttöjärjestelmä)

Löydät sovelluksen versionumeron "Tili"-osion alta.

Kyllä ja ei. Auto voidaan lisätä useille tileille, mutta vain yhdellä tilillä kerrallaan voi olla käytössään Connected-palvelut.

MyToyota-sovelluksen löydät iOS App Storesta sekä Google Play -sovelluskaupasta. 

MyToyota-käyttäjätili toimii sekä MyToyota-sovelluksessa, että Toyotan verkkoportaalissa. Voit luoda käyttäjätilin kummassa vain. Luotuasi tilin, muista vahvistaa se sähköpostiosoitteeseesi saamasi vahvistusviestin kautta.

Jotkin multimedialaitteen navigointiominaisuudet tarvitsevat verkkoyhteyden toimiakseen, sillä esimerkiksi liikenne-, sää- ja nopeuskameratiedot ladataan internetistä. 

Uuden auton multimedialaitteeseen kuuluvat ilmaiset karttapäivitykset yleensä 3 vuoden ajaksi (vaihtelee malleittain ja markkinoittain). Kun ilmaisjakso päättyy, voit ostaa uuden palvelutilauksen Toyota.fi-sivuston sovelluskaupasta.

Kun karttapäivitysten tilaus päättyy, saat tästä ilmoituksen autosi multimedianäytölle. 

Sovelluskaupan löydät Toyota.fi-sivuilta. Nähdäksesi autollesi saatavilla olevat palvelut ja päivitykset, varmista että olet sisäänkirjautunut sivustolle ja auto sekä auton multimedialaite on linkitetty tiliisi. 

Sovelluskaupasta voit ladata kartta- sekä ohjelmistopäivityksia autollesi sekä uusia vanhaksi menneen karttapäivitystilauksen. 

Sovellusten sekä palveluiden ostaminen ja lataaminen multimedialaitteelle tapahtuu Toyota.fi-sivuston sovelluskaupan kautta. 

Auton multimedialaitteelle voit kirjautua samalla MyToyota-tilillä, jolla käytät MyToyota-sovellusta sekä verkkoportaalia. 

Pystyt aktivoimaan Smart-palvelut autollesi MyToyota-sovelluksessa kohdassa "Connected-palveluiden keskus". 

Apple Carplayn tai Android Auton voit aktivoida yhdistämällä laitteesi auton USB-porttiin. Valitse tämän jälkeen haluttu toiminto auton multimedialaitteelta. 

Jos Android-puhelimesi versio on vanhempi kuin Android 10, tulee sinun ensin asentaa Android Auto -sovellus. Mikäli autosi tukee langatonta Android Autoa, pitää puhelimen käyttöjärjestelmän olla Android 11 tai uudempi. 

Lisätietoja ominaisuuksien saatavuudesta autoosi saat Toyota-jälleenmyyjältäsi. 

Jos autosi tukee Apple Carplayta tai Android Autoa, voit käyttää kyseisiä sovelluksia älypuhelimesi kautta auton näytöllä. 

Smart-palvelut ovat kokoelma auton multimedialaitteen ja MyToyota-sovelluksen hyödyllisiä ominaisuuksia. Näiden ominaisuuksien tarkoitus on parantaa mukavuutta ja helpottaa navigointia. 

Esimerkkejä Smart-palveluista: pysäköintialueiden ja tankkauspisteiden löytäminen multimedian kartalta, navigoinnin liikennetiedot ja auton toimintojen ääniohjaus. 

Ominaisuuksien saatavuus vaihtelee auton mallin ja varustetason mukaan. 

Valituissa malleissa on MyToyota-sovelluksen kautta mahdollista etäkäynnistää auton ilmastointi tai lämmitys. Kyseinen ominaisuus toimii enintään kymmenen minuuttia kerrallaan, ja sitä voi käyttää kahdesti auton käynnistyskertojen välillä. 

Otathan toimintoa käyttäessäsi huomioon paikalliset lait ja säädökset auton tyhjäkäyntiin liittyen. 

Sinä päätät, mitä tietoja haluat jakaa Toyotan kanssa. Voit hallita yksityisyysasetuksiasi sekä lukea käyttöehdot ja tietosuojailmoituksen verkkoportaalissa tai MyToyota-sovelluksessa.

Asettamalla suosikkijälleenmyyjän saat henkilökohtaisempaa palvelua. Esimerkiksi varoitusvaloihin ja huollon verkkovaraukseen liittyvät toiminnot toimivat näin paremmin. 

Toyotan Smart-latauspalveluun liittyvissä kysymyksissä voitte olla yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse +358 75 309 3399 tai sähköpostilla fi@toyota-charging-network.eu.