RAV4 Plug-in Hybrid huippuluokan ominaisuuksilla
Ladattava hybridi RAV4 Plug-in Hybrid on täydellinen yhdistelmä tehoa ja alhaisia päästöjä.
Valitse varustetaso:
Ladattava hybridi RAV4 Plug-in Hybrid on täydellinen yhdistelmä tehoa ja alhaisia päästöjä.
Uudessa RAV4 Plug-in Hybrid -mallissa Toyotan neljännen sukupolven itselataava hybriditeknologia yhdistyy korkeatehoiseen litiumioniakkuun ja luokkansa pisimpään ajomatkaan ladatulla sähköllä. Tämä malli tarjoaa yli 300 hevosvoiman tehon, erinomaisen kiihtyvyyden, pienen kulutuksen sekä äärimmäisen alhaiset päästöt. RAV4 Plug-in Hybrid -mallin ratissa huikea suorituskyky ja pieni energiankulutus kohtaavat kaikissa tilanteissa.
RAV4 Plug-in Hybridin ohjaamo on rakennettu selkeän keskikonsolin ja uuden, näyttävän 12,3” digitaalisen mittariston ympärille. Toyota Smart Connect -multimediajärjestelmä mahdollistaa älypuhelimen integroinnin langattoman Apple CarPlayn ja langallisen Android Auton avulla. Keskikonsolin keskeiselle paikalle on nostettu uusi, entistä suurempi 10,5” HD-kosketusnäyttö, jonka kautta voit käyttää esimerkiksi älypuhelimesi toimintoja. Samalla näytöllä hallitset myös musiikin toistoa, puhelintoimintoja ja auton asetuksia.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid -mallisto on laajentunut tyylikkällä ja sporttisella GR SPORT -varustetasolla. Sen urheilullinen olemus ja hienosäädetty jousitus sekä erinomainen ajettavuus yhdistyvät ainutlaatuiseksi kokonaisuudeksi, joka ei jää huomaamatta.
RAV4 Plug-in Hybrid GR SPORT -mallissa GAZOO Racingin vaikutus näkyy ja tuntuu heti sisään astuessa – tästä merkkinä mm. ikoniset GR-logot sekä ohjauspyörässä että lattiamatoissa. Modernin ja visuaalisen 12,3" digitaalisen mittariston näyttöasetuksia on mahdollista muokata usein eri asetuksin ja teemoin kuljettajan mieltymyksien mukaiseksi. Kojetaulua hallitsee Apple CarPlay ja Android Auto-yhteensopiva 10,5" kosketusnäyttö, joka tarjoaa HD-tasoista kuvaa kaikissa valaistusolosuhteissa.
Toyota GAZOO Racingin inspiroima RAV4 Plug-in Hybrid GR SPORT on hauska ajettava – ja se todella erottuu massasta näyttävän ulkomuotonsa ansiosta.
PCS-järjestelmä tarkkailee edessä olevaa tietä paitsi ajoneuvojen, myös jalankulkijoiden ja pyöräilijoiden osalta, ja tekee tarvittaessa automaattisen hätäjarrutuksen sekä avustetun väistöliikkeen. Ajoneuvon havaitessaan järjestelmä antaa sekä visuaalisen että äänivaroituksen kuljettajalle ja/tai matkustajille.
Mukautuva vakionopeudensäädin mahdollistaa saman ajonopeuden säilyttämisen ilman että kuljettajan tarvitsee koskea polkimiin. Mikäli etäisyys edellä olevaan autoon vähenee, se hiljentää auton vauhtia ja säilyttää saman etäisyyden edellä ajavaan autoon.
Saatavilla oleva kuolleen kulman varoitin varoittaa kuljettajaa vierellä olevista autoista, jotka eivät ehkä näy taustapeilissä. Toiminto on hyödyllinen etenkin ohitustilanteissa kaistaa vaihdettaessa.
Saatavilla oleva peruutusvahti tarkkailee oikealta ja vasemmalta saapuvaa risteävää liikennettä, kun peruutat pois pysäköintiruudusta. Järjestelmä varoittaa kuljettajaa saapuvasta ajoneuvosta ja jarruttaa tarvittaessa törmäyksen välttämäiseksi.
Pysäköiminen on helpompaa ja turvallisempaa saatavilla olevan panoraamakamerajärjestelmän avulla. Järjestelmä tarjoaa 360 asteen kuvan auton ympäriltä neljän eri kameran avulla.
Järjestelmä hälyttää kuljettajalle, jos takaistuimille jää esineitä poistuessaan autosta.
Hybridi- ja ladattavat plug-in-hybridit on varustettu innovatiivisella Toyota Hybrid Synergy Drive -teknologialla.
Toyotan ladattavissa plug-in hybrideissä on suurempi akkukapasiteetti tavalliseen hybridiin verrattuna sähköisen toimintamatkan ollessa jopa 74 km. Ladattavat hybridit voidaan ladata ulkoisesta sähkönlähteestä, kuten pistorasiasta, erillisestä kotiin asennettavasta wallbox-latausasemasta tai julkisesta latauspisteestä.
Toyotan hybrideissä on kaksi moottoria: bensiinikäyttöinen polttomoottori sekä sähkömoottori. Ladattavassa plug-in hybridissä sähkömoottori on ladattava, ja kun sähkömoottorin akku on tyhjä, matka jatkuu itselataavana hybridinä.
Ladattavien hybridiemme sähköajokantama riittää kattamaan keskimääräisen eurooppalaisen ajosuoritteen, joka on n. 50 km päivässä. Päivittäiset ajot hoituvat siis helposti pelkän sähkön voimalla, ja pidemmillä reissuilla matka jatkuu itselataavana hybridinä, kun ladattu ajoakku on ajettu tyhjäksi. Toyotan itselataavan hybriditeknologian ansiosta polttoaineen kulutus ei nouse itselataavaa hybridimallia korkeammaksi tyhjälläkään ajoakulla. RAV4 Plug-in Hybrid -mallin sähköinen toimintamatka on jopa 74 km*. Sähköisen toimintamatkan pituuteen vaikuttavat monet ulkoiset tekijät, kuten sääolosuhteet, ulkolämpotila sekä kuljettajan ajotapa.
*Sähköajokantama ja sähkönkulutus on mitattu WLTP-standardin mukaisesti kontrolloidussa ympäristössä. Toteutuneet arvot saattavat poiketa mitatusta. Sähköajokantamaan ja sähkönkulutukseen vaikuttavat ajotapa sekä muut tekijät mm. lämpötila, tieolosuhteet, liikenne, ajoneuvon kunto, varustelu, kuorma ja matkustajien määrä.
Lataaminen kotona
Sähköauton tai ladattavan hybridin lataaminen onnistuu kotioloissa myös ilman varsinaista kotilatausasemaa auton mukana tulevalla tilapäislatauslaitteella (virta 8A, jännite 230V, teho 1.8kW), mutta emme suosittele jatkuvaa lataamista kotipistorasiasta. Tutustu Toyotan avaimet käteen -periaatteella myytäviin laadukkaisiin kotilatausasemiin ja kysy lisää Toyota-jälleenmyyjältä.
Lataaminen wallbox-latausasemasta
Auton mukana toimitetaan kaksi latauskaapelia: perinteinen Suko-kaapeli ja Mennekes-kaapeli. Auton ajoakku on ladattavissa tyhjästä täyteen 6,6 kW latausteholla Mennekes-kaapelin avulla alle kolmessa tunnissa..
Julkiset latausasemat
Julkisten latausasemien verkosto kasvaa vauhdilla. Esimerkiksi monet kauppakeskukset ja ruokakaupat tarjoavat asiakkaiden käyttöön AC-latausasemia. Lataaminen tällaisen ulkoisen vaihtovirtalatausaseman kautta on selkeästi nopeampaa kuin esim. pistorasiasta lataaminen kotioloissa.
Kotipistorasia
Kotipistoriasta ladattaessa akku latautuu täyteen n.7,5 tunnissa*. Latausaikojen ajoitusmahdollisuuden ansiosta voit hyötyä alhaisemmista latauskustannuksista, jos sähkötariffisi on halvempi esimerkiksi yöllä. Emme kuitenkaan turvalliuussyistä suosittele jatkuvaa lataamista pistorasiasta.
Wallbox-latausasema
Kotiin asennettavasta kiinteästä latausemasta akun voi ladata täyteen turvalliesti jopa alle kolmessa tunnissa*. Maksuttoman MyT-mobiilisovelluksen avulla voi ajastaa, käynnistää tai lopettaa latauksen, tarkastaa akun varaustilan sekä esilämmittää tai jäähdyttää auton mukavasti vaikkapa kotisohvalta.
Julkiset latausasemat
Julkisesta latausasemasta ladattaessa auton akku latautuu täyteen jopa 2.5* tunnissa.
*Latausteho ja -aika on mitattu kontrolloidussa ympäristössä ja vakiolämpötilassa. Toteutuneet arvot saattavat poiketa mitatusta. Suurin hetkellisesti saavutettava latausteho voi poiketa selvästi keskimääräisestä lataustehosta. Latausteho voi olla merkittävästi tavanomaista matalampi esim. Suomen talviolosuhteissa.
Kuljettajan ajotapa
Ajotavalla on vaikutusta sähköiseen toimintamatkaan. Taloudellinen ja tasainen ajotyyli säästää akkua.
Regeneratiivinen jarrutus
Kun kuljettaja päästää jalan kaasupolkimelta, sähkömoottori hidastaa auton vauhtia automaattisesti ja kerää talteen kineettistä energiaa, joka lataa ajoakkua.
Sisätilojen esilämmitys
Auton sisätilat kannattaa lämmittää etukäteen, jolloin auton lämmittäminen ajon aikana ei kuluta akkua.
Kuten kaikki muutkin osat Toyota-autoissa, ladattavien hybridien akustot on suunniteltu kestämään. Lisää mielenrauhaa tuo akustoille myöntämämme 5 vuoden / 100 000 km takuu*.
Voit luottaa siihen, että kun ladattavan hybridin akusto tulee tiensä päähän, se hävitetään turvallisella ja vastuullisella tavalla. Lisäksi pyrimme kierrättämään yli 50 % hybridiakun painosta.
* kumpi täyttyy ensin